בתשובה לאריק, 26/04/18 18:11
מה לקית 776019
טוב, 2025 באמת היה הימור קל, אבל לא אכפת לי פעח"ב.
לעומת זאת פרויקט המסילה המזרחית מצליח בשנים האחרונות לעמוד בזמנים בצורה מרשימה (לא הימרתי נגדו), אז אולי בזכותו עיר הבה"דים תחובר כבר ב 2028?
להזכיר- עיר הבה"דים תוכננה בין 2002 ל 2008, נבנתה בין 2012 ל 2015 והתחילה לפעול במאי 2015.
תוואי המסילה מאזור נאות חובב, אליו מגיעה מסילה קיימת, לקריית ההדרכה עצמה, באורך כ 10 ק"מ, הוגש בנובמבר 2012. הפרויקט כולו מבאר שבע לעיר הבה"דים אושר ותוקצב אך נבלם לדעתי בגלל צוואר הבקבוק באיילון שלא רצו להוסיף עליו עומס.
תזוזה מסוימת נרשמה ב 2022 כאשר אושרה התכנית לשדרוג מסילת באר שבע - נאות חובב- הכפלת המסילה ויישור עקומות בה כדי להתאים לרכבות נוסעים. אבל פרוייקט חיבור עיר הבה"דים לרכבת נותר עד היום בגדר "תכניות עתידיות" של רכבת ישראל ועדיין אינו בשלב הביצוע.
מה לקית 776050
באתר של נתיבי ישראל מצוין תאריך סיום עדכני של המסילה הרביעית באיילון באוקטובר 2029.
בסך הכל 22 שנה אחרי שהוגדרה על ידי הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות כ"פרויקט לאומי בעל חשיבות ממדרגה ראשונה".

כמוכן לפי משרד התחבורה יש לשרה רגב חזון, עם שם יפה "מחברים את ישראל", במסגרתו תוקם מסילה מהירה מקרית שמונה ועד אילת עד 2040, נגיד.
לגבי המסילה לאילת נכתב באתר של נתיבי ישראל (שאגב, משום מה אינו נותן את הקרדיט למיזם לשרת התחבורה):
"בשנת 2012 התקבלה החלטה להקים מיזם אסטרטגי של הנחת מסילת ברזל בין אילת למרכז הארץ, במטרה לשרת הסעת נוסעים והובלת מטענים, ולפתח את הנגישות התחבורתית לאזור דרום הארץ וממנו. מדובר בהחלטות ממשלה עקרוניות המכירות בחשיבות ובנחיצות המסילה, שעד כה לא קודמו במלואן עקב קשיים תקציביים ומדיניים וחסמים אחרים."
ואתמהה, מהם הם אותם "חסמים אחרים"
מה לקית 776055
כשקראתי המון מד״ב, אי שם במאה הקודמת, הצלחתי לדמיין המון סוגים שונים ומשונים של העתיד. אוטופיות ודיסטופיות שונות ומשונות. דברים שאם לא כתב עליהם הסופר, קשה היה להעלות על הדעת לבד.
אבל משהו שלא הייתי מצליח להעלות בדעתי, גם אם הייתי רואה, הוא ספר שהכותרת שלו היא ״2040״ ובציור על הכריכה יש פועלים שמניחים איזו מסילת רכבת מצ׳וקמקת לאילת. מסילה שהיא תשתית לכלי תחבורה שזכה לכותרות מרעישות בעיתוני החדשות של שנות ה-‏30 וה-‏40 של המאה ה-‏19.
מה לקית 776056
נכון.
לי יש בעיה אחרת-
בשנות השבעים קראתי אסימוב, וזה היה בסדר למרות שהוא כתב בשנות החמישים. אבל מתישהו בסוף שנות השמונים, וודאי בתחילת שנות התשעים, הוא נראה פתאום מיושן, עם המחשב המרכזי שמחליט בשביל כולם. היי- יש לנו מחשבים אישיים ואף אחד לא מחליט בשבילנו.
עברו כמה עשורים ופתאום (בשינויים המינוריים המתחייבים) אנחנו חיים בעולמות שהוא דמיין. עם האנשים שחיים בעולם הוירטואלי ולא יוצאים מהבית, עם ה AI של הביג קורפורייט שהולך להחליט בשביל כולנו, עם מערות הפלדה.
וכאילו הלכנו אחורה מההווה של שנות התשעים (התמוטטות ברה"מ ואלק קץ ההיסטוריה, האינדיבידואליזם והשונות) לעתיד של שנות החמישים (העתיד של המלחמה הקרה, של המקארתיזם, של השמרנות וההתקרנפות).
מה לקית 776064
אל תדאג לגבי ה-AI. הג'יהאד הבטלרייאני בדרך. נראה שהוא יגיע ברכבת.
מה לקית 778353
ועכשיו חבורת הליצנים מתעקשת להקים עוד פיל לבן בנגב
מה לקית 778358
למה פיל לבן? בעזרת השם וזערת חנויות דיוטי פרי יהיו הרבה טיסות בינו לבין שדה התעופה רמון. תיירות פנים וכל זה.
מה לקית 778359
יוזמי החוק – ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), ח"כ שלום דנינו (ליכוד), ח"כ יסמין סאקס פרידמן (יש עתיד), ח"כ נעמה לזימי (העבודה) וחברי כנסת נוספים – הדגישו כי התמיכה בהקמת שדה התעופה בנבטים חוצה מפלגות ומגזרים. למעלה מ-‏80 חברי וחברות כנסת כבר הביעו תמיכה במהלך.
אלמוג מלרע כהן ולזימי אוהבים עיירות אין-פיתוח, נציגי קואליציית צרכני הקצבאות. רם בן ברק אוהב עשירונים צמודי קרקע, שלא רוצים רעש מטוסים שיוריד את ערך החוילות שלהם. ועוד ח"כים עב"מים שלא ברור אם הם יוזמים או נגררים.
מי במתנגדים? חה"א שש"ת אזרחי ישבש את הפעילות הצבאית ויקשה עליה. אולי הם גם כועסים שאחרי כל המאמץ וכאב הראש של העברת בסיסי החיל לדרום, עכשיו שוב מביאים את התעופה האזרחית אליהם.
ומי מייצג את אינטרס הממלכה, האינטרס הכולל של הציבור?
העובדה שפרלמנט מחוקק חוק המחייב הקמת ש"ת שאולי הוא פיל לבן, מעוררת אי נוחות עמומה. אולי מפני שמי שחסר בלופ זו ממשלת ישראל שאמורה לייצג את האינטרס הכולל של המדינה. הדחליל(ה) היושבת על תקן שר התחבורה עסוקה בפיתוח שה"ת בפיומיצ'ינו,אקפולקו, סאן טרופז ובמלדיביים (אם היו נותנים לה להיכנס).
50 ומשהו שרים וסגנים ואין אפאחד שפנוי כדי לתכנן ולהציע היכן יוקם שה"ת השני של ישראל. קוים לדמותה של ממלכה פושטת רגל.
מה לקית 778360
אני לא מבין איך הגענו למצב הזה שנעמה לזימי, אלמוג כהן (נו מילא) ורם בן ברק (לשעבר משנה לראש המוסד ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים) שותפים לשטות הזו.

אבל אולי עדיף שלא נתפזר ונמשיך כאן
מה לקית 778362
א. גם אני לא מבין (לעזאזל).
ב. נבטים ספציפית זה לא האזור הכי מוכה טילים בישראל - למשל באפריל ואוקטובר 2024?
מה לקית 778363
היו זמנים בשנת 2024 שגם סביבות עמק יזרעאל, ובפרט שדה תעופה צבאי שבו, ספגו לא מעט טילים (שלא ממש פגעו). הנימוק הזה הוא הימור על עזה מול לבנון.
מה לקית 778364
אני התכוונתי לא לטילים האלה ולא לטילים האלה.
אם זה לא היה ברור מספיק.
מה לקית 778365
מראה עד כמה המנכ''ל לשעבר של המשרד לעניינים אסטרטגיים מתעניין עכשיו בעניינים אסטרטגיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים